Werkzaamheden

Verenigingsmanagement

Een vereniging moet operationeel zijn, telefoon en email beantwoord, het verenigingsbureau bezet en de communicatie op orde. Uw administratie en facturatie en heel veel andere dagelijkse dingen vragen uw aandacht. De Verenigingsmanager kan de gehele bedrijfsvoering van uw vereniging uit handen nemen. Wij denken graag mee.

Bestuursondersteuning

Wij kunnen uw bestuur ondersteunen, beleidsmatig meedenken om daarna de aanpak te concretiseren. Wij versturen convocaties en vergaderstukken en verzorgen alle werkzaamheden die voortvloeien uit de bestuurs- of ledenvergaderingen. Kortom: wij bereiden met u bijeenkomsten en vergaderingen goed voor. In onze vestiging beschikken wij over een goede vergaderlocatie.

Bureau | Secretariaat

Wij zijn, namens onze opdrachtgevers, het aanspreekpunt voor leden, consumenten, organisaties en media. Wij functioneren als het bureau / secretariaat van uw vereniging of stichting. De continuïteit en dagelijkse bereikbaarheid zijn daardoor verzekerd.

Leden en relaties

Wij houden de ledenadministratie bij in uw huidige systeem of in een systeem wat wij gebruiken.

Juridische ondersteuning

Van het opstellen en doornemen van contracten voor evenementen tot begeleiding bij statutenwijzigingen, het herzien van het huishoudelijk reglement en het verstrekken van deskundig advies bij huurcontracten, onze jurist staat paraat om verenigingen juridisch te ondersteunen.

Heb je vragen over statutenwijzigingen, huishoudelijke reglementen, huurcontracten of andere juridische aangelegenheden? Aarzel dan niet om contact op te nemen met onze verenigingsmanager of onze jurist.

Projectmanagement

Bij projecten zoals de organisatie van cursussen, opleidingen, vakdagen, congressen en evenementen nemen wij alle werk uit handen.

Interim ondersteuning

De Verenigingsmanager biedt ook (hybride) interim ondersteuning voor uw verenigingssecretariaat. Ervaar professionele begeleiding, efficiënte administratieve ondersteuning en flexibele beschikbaarheid.

Nog meer...

Verenigingsmanagers kunnen veel. Met onze jarenlange ervaring hebben wij het nodige te bieden. Het secretariaat en de organisatie van een ondernemersclub, advisering, herinrichting en/of opzetten van een bedrijfssecretariaat en coaching van (nieuwe) medewerkers. Wij doen waaraan behoefte is. Dat kan in uw bedrijf of organisatie maar ook vanuit onze vestiging. Flexibiliteit en maatwerk, dat is een sterke combinatie.

Onze werkzaamheden:

• Verenigingsmanagement | Secretariaat
  • Social media en nieuwsbrief
  • Administratie en facturatie
  • Debiteurenbeheer
  • Bestuursondersteuning
  • Verslaglegging
  • Organisatie algemene ledenvergadering
  • Ledenadministratie
  • Projectmanagement
  • Interim ondersteuning
  • Juridische ondersteuning
  • Organisatie van cursussen | vakdagen | evenementen en congressen
  • Advisering | herinrichting of opzetten van een bedrijfssecretariaat
  • Coaching van (nieuwe) medewerkers

Domicilieverlening maakt geen onderdeel uit van onze dienstverlening.

Samenwerken als leidraad, ontzorgen als kompas

De verenigingsmanager fungeert als de beheerder van samenwerking, met als doel groei voor de vereniging. Samenwerken is niet alleen een strategie; het is de kern van elke beslissing en actie. Als leidraad zorgt het voor eenheid, synergie en vooruitgang.

Ontzorgen fungeert als het kompas dat de weg wijst naar welzijn voor de vereniging. Door zorgvuldig te navigeren door de uitdagingen en complexiteit van verenigingsmanagement is de verenigingsmanager niet alleen een facilitator van processen, maar ook een vertrouwd kompas dat de weg wijst naar duurzaam succes voor de vereniging en haar leden.

• Werkzaamheden