Over ons

Wij geloven sterk in de kracht van luisteren en observeren als fundament voor succesvolle samenwerkingen met onze klanten. Het begint met het actief luisteren naar wat onze klanten te zeggen hebben, met oprechte nieuwsgierigheid en aandacht voor detail.

Ons team beschikt over de nodige ervaring en expertise om onze klanten te ondersteunen bij het effectief beheren van hun verenigingen. Wij begrijpen de unieke behoeften van verenigingen en branche-organisaties en werken nauw samen met onze klanten om maatwerkoplossingen te bieden. De Verenigingsmanager kan het volledige verenigingsmanagement uitvoeren, maar ook een deel, bijvoorbeeld de bestuursondersteuning of de facturatie en alles wat daarbij komt kijken. Het is altijd maatwerk!

Nieuwsgierig naar wat wij doen? Wij maken graag tijd voor een kop koffie of thee!

Een goed functionerend bestuur is essentieel voor het succes en groei van een vereniging

Het bestuur van een vereniging heeft als belangrijkste verantwoordelijkheid het leiden en beheren van de vereniging om de missie, doelstellingen en belangen van de leden te behartigen. De exacte taken en verantwoordelijkheden van een bestuur kunnen variëren afhankelijk van de aard van de vereniging en de statuten, maar over het algemeen omvatten ze de volgende functies:

• Strategische planning
  • Bestuurlijke governance
  • Financieel beheer
  • Ledenbeheer
  • Vertegenwoordiging
  • Bestuursvergaderingen en ALV
  • Rapportage aan leden
  • Fondsenwerving en sponsoring
  • Commissies en werkgroepen

Het bestuur is samengesteld uit gekozen of benoemde bestuursleden, en elk lid kan specifieke rollen of verantwoordelijkheden hebben, zoals voorzitter, secretaris, penningmeester. Een goed functionerend bestuur is essentieel voor het succes en de groei van een vereniging.