Johan Schouten

Johan heeft al jaren ervaring met het werken voor en met verenigingen en heeft met veel verschillende besturen en bestuursvormen te maken. Met zijn bureau De Verenigingsmanager neemt hij het dagelijkse werk uit handen van vak- en brancheorganisaties, 'het bestuur moet besturen en niet gevangen zijn in het administratieve werk van de vereniging' aldus Johan. Het volledige verenigingsmanagement kan De Verenigingsmanager uitvoeren, maar ook een deel, bijvoorbeeld de bestuursondersteuning of de facturatie en alles wat daarbij komt kijken. Het is altijd maatwerk!

Ilona

Ilona verricht de secretariele werkzaamheden Johan heeft al jaren ervaring met het werken voor en met verenigingen en heeft met veel verschillende besturen en bestuursvormen te maken. Met zijn bureau De Verenigingsmanager neemt hij het dagelijkse werk uit handen van vak- en brancheorganisaties, 'het bestuur moet besturen en niet gevangen zijn in het administratieve werk van de vereniging' is zijn credo. In zijn werk heeft hij de afgelopen tien jaar veel besturen zien gaan en komen, en van dichtbij gezien dat besturen een vak apart is, waarbij het bestuur aan elkaar moet wennen, afspraken over taken gemaakt moeten worden en waar door samenwerking en synergie mooie dingen voor de vereniging kunnen ontstaan. Vanuit dat oogpunt heeft hij Goed Verenigingsbestuur opgericht, een plek waar bestuursleden iets kunnen vinden, het bestuur elkaar (weer) kan  vinden en waar een korte training, individueel of met het bestuur gevolgd kan worden. Er zijn diverse programma's en maatwerk is meer regel dan uitzondering!

De flexibele schil

De Verenigingsmanager werkt samen met professionals op het gebied van communicatie, marketingcommunicatie, accountants en boekhouding, vormgevers en drukkers. Ook is er een vast team van assistenten die in tijden van extreme drukte de zaken kunnen oppakken.